Bron: RetailDetail/Stefan Van Rompaey ©
Vandaag lanceert Colruyt Group het nieuwe online platform Deals!, met sterke volumepromo’s op een wisselende selectie A-merken. Tot nu toe vonden Belgische consumenten zulke aanbiedingen vooral op buitenlandse webshops.
Op is op
Het nieuwe promotieplatform, dat
wordt aangeboden via de online boodschappendienst Collect&Go, is een
aanvulling op het bestaande promo-aanbod van de verschillende winkelformules
van Colruyt Group, zegt de retailer. “De voorbije jaren werd duidelijk dat
klanten niet alleen graag hun wekelijkse boodschappen online aanschaffen, maar
ook dat een toenemend aantal bereid is grote hoeveelheden te kopen wanneer daar
stevige kortingen tegenover staan”, zegt Tom Deprater, verantwoordelijke voor
Collect&Go.
Op Deals! vinden klanten wekelijks nieuwe promo’s op grote volumes van dierenvoeding, verzorgings- en onderhoudsproducten, wasmiddel, papierwaren en babyartikelen. “Een voorbeeld is onze aanbieding op kwalitatieve Dreft Platinum vaatwastabletten: de klant koopt 8 pakken van 56 tabletten en betaalt 66,95 euro voor dat volume in plaats van 182,83 euro,” geeft Deprater aan. “Dat is een serieus voordeel van 63 procent en slechts 14 cent per vaatwastablet.” Het gaat steeds om A-merken, maar dan bijvoorbeeld met een ander parfum of een andere verpakking dan wat men in de fysieke winkel of de webshop van Colruyt vindt. Bovendien geldt “op is op”: wie de deal niet wil missen, wacht best niet tot de laatste dag om te bestellen.
Nieuw doelpubliek
Omdat Deals! een promoplatform is
voor particulieren, staat er een limiet op het aantal deals dat een klant in
zijn winkelmandje kan leggen. De bestelling wordt over het hele land voor 3,99
euro aan huis geleverd binnen de 2 tot 14 dagen, naargelang de producten. Die
leverkost vervalt wanneer klanten voor meer dan 60 euro bestellen. Omdat Deals!
een afzonderlijk online platform is, kunnen klanten de aankopen niet combineren
met hun Collect&Go-boodschappen.
Colruyt wil hiermee naar
eigen zeggen een nieuw doelpubliek aanspreken. Vandaag vinden promogevoelige
klanten hun gading vooral op buitenlandse webshops die ook in België leveren.