Halle - water sijpelt de grond in, maar toch wateroverlast in huis

 "Jouw tuin ving deze zomer al 919 liter water op per vierkante meter" is één van de conclusies op mijn persoonlijk dashboard als deelnemer aan de metingen van Curieuzeneuzen. Water dat dus direct in de bodem is gesijpeld.

 


 

 Mijn tuin is ongeveer 15 are groot. 1500 keer 919 liter die niet door de riool moest worden geslikt en afgevoerd. Ik vind dit een uitstekende score. Vergeleken bij de bewoners en tuinen van Elisapark of Nerderhem of gelijkaardige in Halle mag ik best fier zijn. Mijn bijdrage in de bestrijding van de wateroverlast is dus bevredigend. Helaas heb ik in mijn woning zelf wel echt last gehad van wateroverlast en daar moet het niet functioneren van het wachtbekken Dynastieplein wel voor iets tussen zitten, denk ik. Zo zijn lusten en lasten dus ongelijk verdeeld.

Vaak gelezen

Actueel

Kapelletjes in Beersel