Colruyt
Group neemt een
meerderheidsbelang in de Belgische dataspecialist Daltix. Op die manier wil
Colruyt zijn 'real-time' inzichten in prijs en consumentengedrag uitbreiden,
terwijl Daltix zijn internationale groei-ambities hoopt waar te maken.
“Data-
en informatiemanagement cruciaal”
Colruyt Group neemt een belang
van 65% in dataspecialist Daltix, voor een niet nader genoemd bedrag. Op
termijn kan de supermarktgroep zijn participatie zelfs verhogen tot 100%.
Colruyt zegt immers al een hele tijd sterk te investeren in de creatie,
verwerking en interpretatie van data.
Colruyt werkte eerder met een
eigen datadivisie, die continu prijzen registreert en gepersonaliseerde folders
maakt. Daltix is dan weer gespecialiseerd in real-time inzichten in prijs,
promotie, productinformatie en assortiment. Beide teams zullen in de toekomst
nauw samenwerken en kennis uitwisselen.
"Om eenvoud in retail te
brengen voor de klant, wat onze missie is en blijft, kan je best vertrekken
vanuit een goede relatie met én stevige kennis over de verwachtingen van de
klant. De relatie met de klant versterken, daar gaat het dus om. En een goed
data- en informatiemanagement kan dan een cruciale rol spelen", legt
Stefan Goethaert, directeur retailservices van Colruyt Group, uit.
Daltix kan dankzij de investering
zijn internationale groeiambities realiseren en zijn data-expertise in de
retailsector verder verdiepen. CEO Jonas Deprez is dan ook tevreden: "De
samenwerking met Colruyt Group betekent voor ons een verrijking van onze
retailkennis, die ook onze andere externe retailklanten ten goede zal
komen." Onder die klanten zijn ook sectorgenoten van Colruyt, maar de
dataspeler belooft al voor de transactie maatregelen te hebben genomen om de
vertrouwelijkheid van de klantendata te waarborgen.
Bron: RetailDetail