De drie premium versmarkten van Colruyt Group blijven de
verliezen opstapelen. Daarom krijgt CRU opnieuw een stevige kapitaalverhoging.
©Colruyt Group - CRU |
Rode cijfers
Op een omzet van 15,5 miljoen euro leed CRU het afgelopen boekjaar
liefst acht miljoen euro verlies, schrijft De Tijd. Die rode cijfers worden
aangezuiverd door een nieuwe
kapitaalverhoging van 10 miljoen euro. Het is niet de eerste kapitaalverhoging voor
de keten van overdekte versmarkten, die al jaren verlieslatend is. Het
overgedragen verlies liep een jaar geleden al op tot 16,5 miljoen euro.
De eerste vestiging van CRU opende
eind 2014 in Overijse met de nadruk op ambachtelijke producten, onder het motto "eenvoud
is de nieuwe luxe". Aanvankelijk zag Colruyt Group potentieel voor
vestigingen in alle grote steden, maar voorlopig staat de teller op drie.
In 2016 opende de formule een vestiging in Wijnegem, maar die winkel
verhuisde begin 2019 naar de
Antwerpse Groenplaats. Ook in 2016 volgde een versmarkt in het centrum van Gent. Volgend
jaar moet nummer vier openen, op een unieke
locatie: de
voormalige Eylenbosch-brouwerij in Dilbeek.
Bron: De Tijd en RetailDetail 17/04/2020