HALLE - En nu elke straat haar paaltjes?

Er is  in Halle  een stijgende vraag naar paaltjes in de straat. ©RNZ
Ons zakelijk en compleet neutraal bericht over de plaatsing van paaltjes ter bescherming van zwakke weggebruikers in de Eizingenstraat,  heeft op sociale media tal van reacties uitgelokt.

Die gaan quasi unaniem in de richting van: "Waarom daar wel, en  waarom in onze straat niet?"   Enkele opmerkingen stellen nogal onomwonden: "In het centrum kan het wel, maar in onze deelgemeente (lees Buizingen, Lembeek, Essenbeek) worden we aan ons lot overgelaten."

Er zijn ook mensen die het nut en de zin van paaltjes tegen al te voortvarende automobilisten in twijfel trekken.  En  hier en daar  duiken voorstellen op om geen paaltjes maar wel levende hagen als afscheiding tussen voetpaden en rijweg te planten.

Alle commentaren wijzen er op dat de mobiliteitsproblemen en de druk op het samenleven die er uit voortvloeit zeer sterk leven bij de inwoners. Vele Halse straten zijn blijkbaar te smal voor én fatsoenlijke voetpaden én tweerichtingsverkeer én parkeermogelijkheden voor omwonenden en passanten. Om dan nog over  fietspaden te zwijgen.

De vele nieuwbouwprojecten van middelgrote en grote envergure  zorgen natuurlijk  niet alleen voor een toename van de bevolking, maar evenzeer van het aantal particuliere wagens in de stad Halle.  Kan je daar eigenlijk wel rekening mee houden als je mobiliteitsplannen uittekent?

Wie heeft de mirakeloplossingen in petto?
 https://youtu.be/gFUN-X3qDHM

Vaak gelezen

Actueel

Kapelletjes in Beersel