Er is in Halle een stijgende vraag naar paaltjes in de straat. ©RNZ |
Die gaan quasi unaniem in de richting van: "Waarom daar wel, en waarom in onze straat niet?" Enkele opmerkingen stellen nogal onomwonden: "In het centrum kan het wel, maar in onze deelgemeente (lees Buizingen, Lembeek, Essenbeek) worden we aan ons lot overgelaten."
Er zijn ook mensen die het nut en de zin van paaltjes tegen al te voortvarende automobilisten in twijfel trekken. En hier en daar duiken voorstellen op om geen paaltjes maar wel levende hagen als afscheiding tussen voetpaden en rijweg te planten.
Alle commentaren wijzen er op dat de mobiliteitsproblemen en de druk op het samenleven die er uit voortvloeit zeer sterk leven bij de inwoners. Vele Halse straten zijn blijkbaar te smal voor én fatsoenlijke voetpaden én tweerichtingsverkeer én parkeermogelijkheden voor omwonenden en passanten. Om dan nog over fietspaden te zwijgen.
De vele nieuwbouwprojecten van middelgrote en grote envergure zorgen natuurlijk niet alleen voor een toename van de bevolking, maar evenzeer van het aantal particuliere wagens in de stad Halle. Kan je daar eigenlijk wel rekening mee houden als je mobiliteitsplannen uittekent?
De vele nieuwbouwprojecten van middelgrote en grote envergure zorgen natuurlijk niet alleen voor een toename van de bevolking, maar evenzeer van het aantal particuliere wagens in de stad Halle. Kan je daar eigenlijk wel rekening mee houden als je mobiliteitsplannen uittekent?